vrijdag 25 mei 2012

Ophalen camper

Vanochtend heerlijk uitgebreid ontbeten in het hotel restaurant. Daarna met de koffers en andere bagage naar de lobby, want daar worden we om 7.30 uur opgehaald door de camperverhuurder. Als om 7.50 uur nog steeds niemand van Moturis gearriveerd is, loop ik maar eens naar de balimedewerker. Hij verzekert me dat de Moturis auto elk ogenblik kan komen en dan: oh, daar is hij al. Als ik naar buiten kijk, weet ik niet wat ik zie: een zwarte verlengde limousine! Iedereen in de lobby zit te kijken van: wie wordt daar nou mee opgehaald? NOU, WIJ DUS! Van binnen is hij compleet met houten bar aan beide kanten. Zo, hebben we daar ook eens in gezeten.
Niet veel later komen we bij Moturis aan waar de camper al klaar staat. Extra dekens en kussens is geen probleem en na de gebruikelijke formaliteiten kunnen we op weg. We raken in het drukke Los Angeles verkeer en gaan eerst naar de Walmart voor onze boodschappen. Nou, daar zijn we de eerste uren onder de pannen. Na afloop eten we ieder een broodje en gaan op pad naar ons overnachtingsadres. Het is vandaag niet: lekker relaxt rijden in Amerika. Het blijft druk. Later horen we van de campingdame dat het door Memorial Weekend komt. A.s. maandag is het Memorial dag, een vrije dag. Veel Amerikanen gaan dit weekend op pad. We rijden al een stukje route 66.
Het landschap wordt steeds mooier als we de San Gabriƫl Mountains in rijden. We zien steeds meer joshua trees en als we de Cajun Pass over zijn, komen we niet veel later op de camping aan. Dan krijgen de boodschappen en de inhoud van de koffers een plekje in de camper en ga ik even op pad met de camera om wat joshua trees te fotograferen.

5 opmerkingen:

  1. Hee, jullie hebben toch wel dit weekend plaatsjes gereserveerd op de volgende campings he? Want Memorial weekend is hier campeer weekend hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor het meedenken Muskiet (???) Maar daar hebben we inderdaad rekening mee gehouden. Voor de eerste paar dagen liggen onze campings al vast.
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. yessssss...want we zijn ervaren USA-gangers, nietwaar? Trouwens, dat onthaal met die limo is normaal als je in het vasteklantenbestand staat. Enjoy!
    Wij hier op het zonovergoten Texel en genieten volop met alle (klein)kinderen Zalig!
    Liefs van Ina en Fred

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OW heerlijk! blij dat jullie de kaartlezer al hebben :) ben benieuwd naar jullie advonturen deze keer!
    Have Fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah... Ja... Muskiet is een ouwe naam die ik bij Google gebruik. Maar je herkent mijn foto toch wel?

    BeantwoordenVerwijderen